Server monitoring
Niets is vervelender dan het uitvallen van de server, het hart van uw ICT omgeving. Om dit tot een minimum te beperken biedt Qccs Server Monitoring. Met deze dienst worden de vitale functies van al uw servers 24 uur per dag door Qccs in de gaten gehouden. Indien nodig zullen wij per direct actie ondernemen om downtime te voorkomen zodat u ongestoord verder kunt met uw werkzaamheden.
Hoe werkt Server Monitoring?
Op uw server draaien heel veel verschillende services die ieder data wegschrijven in een eigen logfile.
Door middel van een directe verbinding tussen uw server en de Qccs monitoring server, worden deze logfiles door Qccs geanalyseerd en vertaald in heldere foutmeldingen.
Iedere service is gekoppeld aan een urgentie. Deze urgenties worden in overleg met u, vastgelegd in een Service Level Agreement (SLA). De urgentie bepaald vervolgens welke acties er door Qccs ondernomen worden en, misschien nog wel het belangrijkste, binnen welke tijd dit gebeurd.
Bij hoge urgenties zal Qccs allereerst via een beveiligde inbelverbinding trachten het probleem op te lossen. Indien nodig zullen wij bij u op locatie het probleem komen oplossen.
Alle meldingen van Server Monitoring worden gearchiveerd. U ontvangt per kwartaal een overzicht van alle meldingen en uitgevoerde oplossingen.